Tävling i helgen…

3 Jan

Och jag är laddad!

Jämför mot första och förra tävlingen då jag hade massa känningar i vaderna, kramp som sökte mig som tusan, var trött i kroppen och drack apelsinjuice precis innan så att jag bli skitkass i magen samt kändes som jag skulle spy, så känns det inför denna tävling väldigt bra!

Mitt fina smeknamn på startlistan ”Flash” (som jag INTE själv har hittat på utan klubben har själv skrivit dit det) står kvar där lite fint… Vi är 5 kvinnor och det innebär att det blir 1 heat, final direkt (tjohoo, jag är i final…) och det är lite intressant det där för 2 stycken har riktigt bra tider, båda under 8 sekunder (7.87 och 7,97) och det känns som ett eget lopp i loppet men jag tror att Sara med 7,87 är den som kommer vinna (kul att gissa det såhär innan). Sedan är det jag och en annan tjej född -94. Jag har tiden 8,89 och hon har 8,74, ganska nära varandra och så har vi 1 som inte har någon tid men hon är äldre än mig, snabbare och jag gissar att det är hon som kniper tredje platsen. Jag kommer förmodligen sist men det är ok, det gör mig faktiskt inte det minsta men tiden, det är den jag vill slå. Åh, vad jag vill slå den tiden!

Hanna ska också tävla i 60 meter men även längd. Hon är laddad, liten tävling, mycket folk vi känner och en härlig stämning som alltid gör härlig energi, jag tror att vi kommer få en bra tävling. Och hon ska tävla mot Moa som ska vara med, jippi! Och Malin ska också vara med, en Emma och jo, det är en hel del namn vi känner igen. Och Matilda som är i äldre gruppen, alltid kul att träffa Matildafamiljen! Och så har vi Maddi från klubben vilket nog innebär att vår Susanne finns på plats och då taggar man till lite extra. Och en härlig kram, det var ett tag sedan vi sågs och jodå, hon kan kramas också…

Något som är synd med tävlingen är att de som byggt denna hall, nog inte riktigt har tänkt eller kanske har tänkt men varit begränsad i sitt tänk. För det är en fin hall, de flesta grenar kan man utöva men att ha tävlingar, låta folk komma dit och se en tävling, är inte så bra. Det finns ingen läktare och det behöver man verkligen inte ha men här finns bara en liten plätt och det är där man ska stå. Alla kan inte riktigt se när man startar på 60 meter men när jag är vid 30 meter så kan nog samtliga på plätten se mig för att sedan inte se mig igen vid 40 meter. Alltså, väldigt begränsad yta. Vid längden är det ännu värre för där kan man inte ens se gropen. Och för riktigt nyfikna föräldrar (som jag) som verkligen vill se längden, så kan man gå över 60 meters banan och stå på andra sidan, upptryckt mot väggen och glöm inte att de som springer loppen, upplever det som störande när folk springer kors och tvärs, fram och tillbaka. Dessutom känns det som de upptryckta är alldeles för nära banan och kanske tar ett steg in precis när man passerar… Nej, ingen bra tävlingshall.

Men det ska bli kul med tävling och just denna med så många som man känner och som sagt – jag är grymt laddad!

4 svar to “Tävling i helgen…”

  1. Maria Jonasson 03 januari 2012 den 4:06 e m #

    Lycka till! Hoppas du putsar din gamla tid rejält! Själv har jag fortfarande känningar i rumpan ,så jag tar det lungt med promenader och lätt styrka. Hoppas det snart går över så jag kan börja köra ordentligt igen. /Kram MariaJ

  2. hanna hoff 03 januari 2012 den 5:03 e m #

    Vart är tävlingen? 🙂 lycka till!

  3. Anneli Oredsson 03 januari 2012 den 5:51 e m #

    Lycka till

  4. Malin 04 januari 2012 den 10:00 f m #

    Maria – Tack! Det hoppas jag också på… 🙂 Men attans att du fortfarande har rumpkänningar men bra att du lyssnar på kroppen och tar det lugnt så när det sedan är borta är du ÄNNU snabbare 🙂 Krya på dig!

    Hoffvännen – Tack! Den är i Kristianstad. När får vi träffa dig och din fina famijl? Var ju evigheter sedan! Hälsa dem…

    Tack Anneli!

Kommentera

