Tur…?

6 Jan

För någon vecka sedan sprang jag på en bekant jag inte träffat på ett bra tag. Hon hade läst på facebook, förstått att det hände mycket bra saker i mitt liv och under 2 minuter hann jag berätta en del av allt kul och bra saker som hänt sista året och jag såg leendet för hon var glad att jag var glad. Och så sa hon: – Så himla kul för dig, vilken tur du haft!

Jag nickade och höll med men sen funderade jag lite – tur? Nja… Jag har varit med om allt detta kul, allt detta bra för att jag gjort val. För att jag gjort bra val, prioriterat, valt bort, valt. Och val, det är väl inte tur, det är något jag har gjort medvetet. Och när jag väl kommit fram till detta, så blev jag så himla glad och stolt (jodå, det får man känna, tycka och skriva) över att jag gjort val utifrån mig själv, vad jag tycker om, vad jag vill ha i mitt liv. Och så blev jag glad att hon var så glad för min skull, det är sådana personer man ska ha runt sig så himla tur att vi hittade en tid för en dejt och det ganska snart.

Kommentera

