Livet går vidare…

9 Jan

Idag känns det bättre. Det pratas om att tömma rummet på hemmet, blommor och begravning. Pust… Men jag är ok.

Förra veckan klarade jag mina 37 x! Yes, tänker jag, kändes riktigt gott att fixa det om än att jag ändrade formen av träning, den blev ändå av. Det känns inte heller så onåbart utan jag har varit fokuserad på denna vecka, här och nu, bara det har känts väldigt bra. Det enda som varit jobbigt är att jag slutade med kakor/godis den 1:e och det har känts. Båda att se godsaker, säga nej (fast man vill ha, konstigt det där för man vill ju ha men man ska inte säga ja men därinne hör jag så många ja att jag nästan borde bli orolig). Och inte nog med att jag blivit bjuden på väldigt mycket (hur mycket fikar folk egentligen…) och sagt nej väldigt många gånger, så kommer det en typisk följreplik på mitt nej: Kom igen, en kan du väl ta… Så, jag får säga nej igen, det blir alltså dubbelt med nej, dubbel träning på att stå emot. Men, efter dag 5 kändes det lite bättre och nu är jag glad att jag snart klarat 9 dagar, nu ska jag väl inte förstöra det tänker jag… Ett tips som jag också har följt är att jag verkligen haft fokus på allt gott som jag får äta istället för allt jag inte ska äta…

Nu är det ny vecka och jag är laddad för att köra vidare!

Kommentera

