Uppvisningshelg…

16 Jan

Det var det ordet Något fint sa igår kväll när vi besökte ytterligare vänner, det har varit hektiska dagar och då menar jag mer hektiska än vanligt! Men han har rätt, det var den där helgen när vi skulle ”visa upp” varandra till de som tjatat men som man ännu inte träffat. Jag är glad att det är över för riktigt sådär hektiskt vill jag nog inte ha det…

Men tränat har jag gjort! Bäst förra veckan var givetvis träningen i Friidrottens hus! SÅ himla kul och jag ler fortfarande när jag tänker på det! Långa pass och så powerwalk hem och väl hemma väntade lite träning till, allt för att jag visst att det skulle bli svårare med träning på helgen. Det där med att planera in för att det verkligen ska bli av, det går inte annars…

I fredags landade vi i Ängelholm efter några Göteborgsdagar, vi landade till god mat, god dryck som jag sa nej till och det höjdes lite på ögonbrynen, va, ska du inte ha vin till vatten? Ännu tråkigare var jag när jag sa att jag ville ha kallt kranvatten till… Vid middagen när jag pratade om att jag skulle ut och springa på morgonen och åt vilket håll springer man då, då blev det fler ögonbryn som sa: – Var tusan har du hittat henne?

Det är inte lätt att göra andra val än de man är runt. När man är udda, sticker ut, bryter något som är uppbyggt och sitter i väggarna men då måste man ännu mer stå fast vid att JAG vill det där, JAG ska göra det där och är man bara runt rätt folk så går det också bra. – Du springer till höger men jag tänker fan inte göra dig sällskap… (Älska mig för den jag är, inte för det jag gör…)

Så jag sprang till höger. Det blåste som tusan, andningen var svår men solen lyste och det kändes som vår. Jag kom till en 400 meter lång backe och det var där jag la mitt pass. Första max, 3 stycken på precis under och så 3 stycken på sådär 75 % och mycket fokus på tekniken. När jag var klar så joggade jag tillbaka, sa godmorgon till de nyss uppstigna som skakade på huvudet när de såg ”hurt Malin” och så åt vi frukost innan äventyret fortsatte till Helsingborg och nästa stopp…

Och alla X fick jag in, tjohoo för det!

Kommentera

