Min andning del 829…

17 Jan

I Globen var det blåsigt. Det drog, det var kallt och jag tog jackan runt axlarna för att bli varm men det gick sådär. När vi kom till hotellet så märktes det på andningen och jag tog lite extra medicin. Även i morse kändes det av och mer medicin fylldes på. Jag gör det på ren rutin men åh, vad jag är trött på detta! Att andas ska liksom bara flyta på och inget man ska tänka på…

Men denna vecka hoppas jag på lite ”röra om i grytan” för imorgon väntar ett besök på öron, näsa och hals och på fredag har jag kontroll hos astma sköterskan. Jag hoppas på lite genombrott kanske, någon som säger att vi måste ändra på något, skära bort, lägga till eller något som gör att det händer något mer. Det där med att gilla läget, äta medicin för all framtid, känns fortfarande som något jag inte vill acceptera riktigt.

Jag har skjutit upp tankarna på att imorgon ska jag till doktorn. Min rädsla för doktorer eller kanske mer för sprutor och obehagliga saker, är stor och jag tycker inte om det. Men just nu tänker jag på det och jag är rädd för att de ska ta slangar ner i halsen. Eller från näsan ända ner till halsen. Eller ännu värre, slå ihop dessa och jag sitter där med sladdar in från alla hål och så lite ”sladdmöte” i halsen. Fy fan… Äh, det kommer säkert gå jätte bra! Nu ska jag tänka positivt, det här blir bra och de ger mig en salva som jag smörjer på en gång utanpå halsen och så är jag bra forever and ever….

Kommentera

