Öron-näsa-hals-besök

18 Jan

Det var inte bara jag som hade tid, även Hanna skulle dit och medan jag själv har skjutit upp orotankar på att jag ska till doktorn och jag gillar det inte, så har Hanna undrat lite vad vi ska göra där. Jag tycker det är ganska skönt att inte tänka på det, oroa sig i onödan, vi ska väl bara dit, de ska titta, ge oss något bra besked och sedan ska vi köra hem igen. Riktigt så gick det inte till…

Malin. De såg något mysko, spraybedövade i näsan för att kunna föra in en halvmeter slang för att se längre in, Malin blev yr, frågade om Hanna inte ville vänta i korridoren men Hanna hade 2 bedövade toffsar i näsan och var lagom road att stå ute så i en korridor så Malin fick viska att hon snart skulle svimma och läkaren fick bråttom med att fälla ner stolen samt upp med benen. Hon hann! Det gjorde inte ont men det var inte skönt, dock skulle inte hela slangen in… Det var inte heller något konstigt utan näsan var/är som den är på grund av astma, allergi och andningsbesvären. Så nu vet hon det. (Och fråga mig inte varför jag skriver om mig som tredje person…)

Hanna. Hm. Där såg man också något och där var det även något. En liten polyp, en skiljevägg som var mer åt höger och därför var det trångt just där. Men allt var på gränsen så man gör inget mer än att ge kortisonspray för att öppna upp. Fortsätter det så får de ta bort polyp och när hon är vuxen, så får man flytta skiljeväggen. Sedan fick hon även ta en spruta för att se exakt vad hon är allergisk mot.

Ingen kul förmiddag men ändå skönt med vissa svar. Jag som inte kan acceptera får åter igen tänka att jag måste acceptera, gillar det fortfarande inte men fan… jag måste acceptera. Och Hanna får börja med sprayet så fort jag har ringt in där igen för att kolla att det är doping ok… En tanke som inte slog mig på plats men det är klart vi måste kolla upp det, hade varit tragiskt att ta medicin och sedan bli tagen för doping ute på en tävling…

Det bästa, förutom att vi nu fått svar, var nog i början när vi gick in på rummet och läkaren tittar förvånande – Jaha, vi trodde att ni var systrar… (jag typ fnittrar varje gång det händer, jag är inte gammal, jag är ung…)

Kommentera

