Träningen går bra!

21 Jan

Benen hade en liten lätt träningsvärk efter torsdagens träningspass, då passade det extra bra med morgonträning i fredags med att gå en powerwalk. Dessutom slog jag 2 flugor i en smäll, annonsblad skulle upp och det var smidigare att använda benen att ta sig fram med istället för ut och in ur bilen. Lite mer än 2 timmar, kändes gott i benen. Jag fick även till cirkelträning och stretch efteråt, lekte med tanken på att ut och jogga men tröttheten var starkare denna fredagseftermiddag och så ville jag vara riktigt pigg till lördagens träning med Susanne. Det är hennes pass jag vill vara som piggast, det är de jag vill köra stenhårt, det är där jag lär mig det där lilla extra.

Lördag och klockan ringer 8 för att vi ska kunna äta frukost i god tid men idag var det tungt, riktigt tungt! Men frukost blev det, likaså träning och vi var 7 ungdomar och Susanne på plats, nej, vi var 6 ungdomar, 1 Susanne och 1 veteran… För att vara lördag morgon så var det ett bra antal. Och för att vara morgon så svarade min kropp väldigt bra på träningen och 90 minuter försvann snabbt. Någon känning i fotens utsida men annars bra och pigga ben samt en bra känsla – härligt!

Efter träningen var det dags för sjukgymnast titt på Hanna. Hon har haft lite ont i foten i början av varje pass, detta har sedan försvunnit och det är så svårt att veta hur man då ska göra. Ska man bara fortsätta träna så länge det inte blir värre eller ska man vila för att det ska försvinna?

Och det var inte så konstigt att hon har ont ibland för vänster foten går inåt, hon behöver sulor som passar just hennes fötter. Hon var även svullen samt gör en felbelastning som vi testade oss fram, hon kände själv hur det kändes och med oss hem så fick hon övningar hon ska göra. En 10 minuter och konkreta råd, I like sådant där! Som jag sagt tidigare, alla borde ha en sjukgymnast…

Kommentera

