Snart SM!

22 Jan

Jag tänker på SM ganska ofta men inte varje träningspass eller dag men ibland bara slår det mig – snart är det SM, är du laddad Malin?

Jag får alltid ett nja som beror på att jag inte är där jag hade önskat… följt av ett tja som beror på att jag ännu har en bit till mitt inomhusmål men sedan svarar jag att jag är laddad som tusan! För det är jag. Jag känner att kroppen är pigg, frisk och om jag jämför med första nästan 2 åren när jag tänker efter, så hade jag nästan varje pass känningar från än det ena än det andra. Jobbigt och frustrerande men ack vad gott nu när det är helt ok. Visst har jag små känningar ibland men de är små och då backar jag omedelbart, aldrig göra något som känns ont eller konstigt.

Men innan SM så har jag 2 tävlingar jag först ska klara av. Veckan innan är det en liten tävling och hade jag varit elit så hade jag nog hoppat den för att vara ännu mer laddad men som ni vet så tror jag inte riktigt på det där och speciellt inte om man är som mig, inte på elit och med en medvetenhet om att jag gör mitt bästa, ser det som träning och får in fler lopp i kroppen innan och det tar antagligt bort lite av nervositeten. Men nästa helg är det en ganska stor tävling och då ska jag även försöka mig på att delta i 2 hela lopp, det har jag aldrig tidigare gjort och det ska bli spännande att se hur mina ben reagerar på det. Jag ska tävla i kvinnoklassen (vi är 35 stycken och så är självaste Lena Berntsson med och springer, undrar om man kan maila och fråga om man får vara i samma heat som henne…) och veteran klassen (där är vi 8 stycken). Jag hoppas det dröjer en stund så de inte är efter varandra…

Kommentera

