Monday morning

23 Jan

… och inte jobbat på nästan 2 veckor, vaddå svårt att gå och lägga sig för att inte tala om att gå upp när klockan ringde 4,45!

Men på något sätt var det ok att gå till jobbet, träffa de fina igen och så lite rutin, jag gillar rutiner. Och så hade jag en hel lista på saker jag kan göra när jag får tid över, det där med att surfa runt utan mening är så tröttsamt. Så idag har jag ägnat pauserna åt att se över klubbens årsbästa. Jag fick mail av Gösta med sammandrag och redan där förstod jag att jag tagit klubbrekord i K35, det var ju jätte kul! Och fan ta den som tar det… 😉

Vi har några veteraner i klubben, inte många men några och jag tycker fortfarande att alla dessa veteraner borde ha ett stort WOW som mellannamn. Att fortsätta träna, ha ett intresse, se efter sig själv och sin hälsa, tävla utan press och stress, bara ha kul och må gott, wow! Jag såg också en hel del ungdomars förbättringar, likadant där, så himla bra. Vad jag däremot tänkte lite extra på idag när jag såg listorna var att vad synd det är om man tar tex längd, man hoppar alltid runt 5 meter och så en gång får man till 5,50 m. Man blir jätte glad (givetvis) men sedan är det ens rekord och man blir lite besviken varje gång man inte ligger nära, men egentligen ligger man runt 5 meter och det där 5,50 meters hoppet – det var bara ett turhopp. Vad synd det blir då. Det är också synd och ledsamt att se att vissa har stått stilla i flera år, känner att de kan mer men får bara inte ut det. Till dem vill jag ge den största guldmedaljen som finns, vilken kämparglöd!

Och så tänker jag på mitt rekord, 8,89. Mitt mål som jag satt upp för säsongen är… (håll i er nu, det är hemligt men för er kan jag berätta…) 8,75. Det är inte långt bort men ändå, det är långt bort. Jag har 4 lopp på mig, osäker om jag kommer slå det men det är mitt mål, jag hoppa och vill men jag är glad att jag är vuxen och kan se det som att jag gjorde allt jag kunde men det räckte inte och det är inte hela världen.

Nu ska packa ihop på jobbet och bege mig till nästa jobb. Min utomhusträning har börjat och SOM jag har längtat!

Kommentera

