Fick en fråga från en 7-åring…

24 Jan

Malin, tränar du för att bli smal? Lite krasst sådär skulle man kunna tolka det som att hon inte tyckte att jag var smal… men jag förstod frågan men stannade ändå upp några sekunder och tänkte på den. Tränar jag för att bli smal? Jag tittar på bilderna ovan och tycker inte det ser så himla sunt ut… Nej, så vill jag inte se ut.

Ibland kan det var bra att stanna upp och fundera varför man tränar, varför man gör på det sättet man gör. Så, varför tränar jag?

Jag tränar för att må bra. För att bli stark och då inte för att kunna ta så mycket vikt jag kan utan för att känna mig stark, en känsla jag får när jag är helt ok tränad. För att jag kan. För att jag är frisk och tror på att kroppen är till för att röra på sig. För att jag vill leva länge, ta hand om mig på bästa sätt, för att känna mig sund, få mer energi, för att det är bra för mina luftvägsproblem, för att kunna unna mig några godsaker när jag vill. För att jag mår gott av lite muskler, tycker att det är snyggt med muskler, för att vara en bra förebild för Hanna, för att träning faktiskt kan och är kul, för att jag har hittat träning som jag gillar. För att jag gillar att tävla, gillar att se att jag utvecklas, för att jag träffar likasinnade. Jag tränar för att jag gillar mig själv mer som tränad än den jag var tidigare, en rökande latmask…

Varför tränar du? Varför tränar inte du…?

Kommentera

