Jag känner efter…

25 Jan

I helgen kände jag att det var något som lurade, jag tog det lugnt (efter lördagsträningen…), vilade mycket, klädde på mig för jag frös och det har fortsatt nu måndag och tisdag. Jag har inte sprungit, jag har ändå kunnat köra lite styrka men känslan att det är något, är kvar. Så vi får se hur det går ikväll på friidrotten (jag är frisk, jag är hel, jag är snabb, super snabb på lördag, laddar bra och springer SM fortare än någonsin och mitt rekod flyr all sin väg…)

Helgens tävling kommer bli tuff för Hanna. Det är många bra tjejer med och Hanna har inte haft det jätte jobbigt. Detta har hon dock vänt, känns det som och då menar jag tankarna, sänkt kraven på sig själv och det tror jag nu att många friidrottsmänniskor också gjort. Helt galet hur det var där ett tag men nu verkar det ordnat upp sig. Surar man bara för att det är tungt, då blir det press till att prestera, nu känns det mer som att hon ska göra så gott hon kan och mer kan man ju inte önska…

På lördag har hon 60 meter och tresteg. Finalerna på 60 är samma tid som tresteg, inte helt önskvärt men ibland krockar det men synd att hon kommer till trestegen med tröttare ben än om de hade vilat. På söndagen är det sedan längd och då har hon fått vila, jag hoppas hon hoppar så hon får nöjd känslan! Förra året tog hon tävlingsrekord på 200 meter, det var ganska kul. 

Själv har jag som sagt 2 lopp och det är 1 timme mellan dem. Det är första gången jag tävlar i mer än 1 lopp på en dag så jag är lite osäker hur mina ben kommer kännas, det kan ju vara jätte tungt andra loppet men det kanske går bra i första, jag får en bra känsla och tar i extra i andra loppet och det går också bra, man kan ju önska det sista…

Och som vanligt, jag siktar alltid mot att ta mitt rekord så under8,89 SKA jag… (hade varit lite kul att slå tävlingsrekord men då måste jag under 7,43 och det tror jag blir liiiite svårt…)

2 svar to “Jag känner efter…”

  1. Maria Sjöberg 25 januari 2012 den 4:55 e m #

    Lycka till Malin, det kommer gå superbra!!! Med din härliga inställning och ”jävlar anamma” och givetvis massor med träning så kommer du att slå ditt personbästa, det är jag säker på! Bamsekram Maria S

    • Malin 25 januari 2012 den 10:49 e m #

      Fina Maria – Tack! Jag hoppas du har rätt! Dock fick jag en smäll på örat ikväll och jag hoppas verkligen att dunkandet lägger sig, annars ser det ut som jag får ställa in helgens tävling… 😦
      Hur är det med dig, hur går det med träningen?
      Stor kram!

Kommentera

