Börjar bli vuxen?

26 Jan

Örat slutade inte dunka för att jag gick och la mig igår, det fortsatte och gjorde mig typ halvgalen! Jag tittade på klocken, suckade, även högt men vad hjälpte det och så blev klockan 04 och då kändes det lättare och då gissar jag att jag däckade direkt. Vaknade kvart i 7 av raketer! Jo, faktiskt, någon smällde sådär av 10 raketer för att vänta en halvtimme och smälla 10 stycken till.

Hur som. Upp kom jag, yr var jag, dunket var borta men nu kändes det som ett lock och även om det inte så ont som igår, så kändes det av. Jag packade väskan samtidigt som jag klädde på mig. Eftersom träningen inte blev av igår som tänkt och att jag nu skulle resa bort, så ville jag ändå känna på om det skulle gå. Det gick så långt att jag snörade på skorna innan jag stannade upp och tänkte – Malin, vad håller du på med?

Så jag tog av skorna, messade vännen att jag inte är ok, la mig på soffan och sov 4 timmar. Det där med att lyssna på kroppen… Jag är glad att jag gjorde det, min mamma också för det var hon som fnissade och sa: – Du börjar bli vuxen…

Vuxen eller ej, lite sur är jag över att jag inte kom iväg men det gjorde nytta och ”locket” känns lättare nu, jag är inte så trött för jag har sovit och ikväll ska jag testa lite träning ändå för att se hur det känns, om det går, kommer jag kunna tävla i helgen? Bara försiktigt, som sagt, lyssna på kroppen. Jag är så jäkla vuxen och ordentlig…

Lämna en kommentar