Det jag missade idag…

26 Jan

… var detta…

Lunchbeat är ett himla kuligt koncept! Kom på lunchen, dansa och få mat med dig! Det hade ju inte riktigt blivit så för mig för jag hade kört dit där och sedan varit ledig efteråt men tanken på att göra ett avbrott i sitt jobb för att få dansa, hade gjort min eftermiddag lite gladare, hade säkerligen känt mig piggare och jag hoppas att jag kan nästa gång kan vara på plats!

Något som jag har tänkt på under dagen är lite på de människor man har runt sig. Journalisten frågade om jag läste andra bloggar och det gör jag, inte så många och inte så ofta men de jag följer har en gemensam röd tråd när jag tänker efter. De är kvinnor (det är de som bloggar mest och det är de jag kan jämföra mig med då jag vet hur vi funkar) men bloggarna jag läser är väldigt drivande. Inte alltid mot karriär och det hållet även om några är sådana utan de har mål, vet vad de vill, de vågar, de ser livet positivt, de vill saker, tar tag i det och ja, de är drivna.

Och så funderade jag lite på vad en ungdomstjej berättade för mig för något år sedan, att hon alltid fick förklara och försvara sig mot sina vänner för att hon ville träna, för att hon ibland sa nej, för att hon ibland bröt upp en kväll för att det stod morgonträning på schemat. Verkligen jätte synd! Och nu vet jag att hon forsätter träna men det kunde lika gärna vara så att hon påverkades negativt och sakta men säkert leddes in till att backa med träningen och sakta men säkert avsluta det helt.

Jag är jätte stolt över Pernilla som ville ha lunchbeat och insåg att de inte lär komma till Helsingborg, nej, då kanske jag får dra igång det själv. Som inte bara tänkte det utan faktiskt gjorde det. Det är sådana människor som inspirerar mig, som får mig att drömma men även att göra något åt drömmarna. Det är sådana människor jag håller fast vid. Det är sådana människor jag vill ha runt mig. Så himla mycket roligare och bättre än negativa, bittra människor som bara gnäller. Eller som inte vill att man misslyckas, letar fel, lägger över dålig energi på en själv och som det nästan känns som de ”vill dra ner en” eller ännu värre, inte förstår, inte vill förstå en… Nej, omge dig med rätt människor, så mycket bättre….

Kommentera

