Rebecka Abrahamsson intervju

1 Feb

Hej Rebecka och grattis till finfina trestegshoppet! Hur känns det? Tack så mycket! Just nu känns det helt underbart. Att kunna prestera och slå pers på de större tävlingarna är verkligen jätteroligt!

Det var ju rekord, med hur mycket då? Ja det var ju det. Mitt inomhuspers var 11.98 så det var nästan30 cmökning!

Jag träffade dig ju innan tresteget och du var så laddad. Det kändes lite som att du visste att det skulle gå riktigt bra? Haha, ja innan tävlingar brukar jag vara riktigt laddad och speciellt då det är lite större tävlingar. Jag hoppades ju såklart på att det skulle gå riktigt bra och jag tror viljan att lyckas hjälpte till väldigt mycket. Att tro på sig är väldigt viktigt!

Det går lite isär med mitt… För jag var också laddad och så säker på att jag skulle ta mitt rekord, varför gjorde jag inte det tror du och när tror du att jag gör det? Att slå sitt rekord är ju alltid väldigt roligt och det är ju såklart det man strävar efter. Att du inte slog ditt rekord kan ha många anledningar och när man ska slå sitt pers kan man aldrig riktigt förutsäga. Det beror helt enkelt på dagsformen!

Vad har du för tips hur man ska tänka när man är lite sur och inte tagit sitt rekord? Tips för att man inte ska deppa ihop utan ladda om för nästa tävling? När man inte har tagit sitt rekord och kanske är missnöjd med tävlingen brukar jag tänka igenom vad man kan ha gjort annorlunda, om det var något som inte kändes bra osv. Om det har gått mindre bra på en tävling blir jag i alla fall väldigt taggad inför nästa tävling för att där kunna visa vad man går för. Så det är som man brukar säga ”det är bara att bryta ihop och komma igen”.

Du har tävlat för Sverige i Sverigedress, berätta mer. Vad var det för tävling, hur gick det och vad var det roligaste med det? Att få ha på sig Sverigekläderna var det häftigaste jag varit med om! Det var i höstas när vi var på JuniorFinnkampen i Finland där jag sprang 300m häck. Det häftigaste med den resan var att bara få ha på sig kläderna. Att titta på sina tävlingskläder och inse att de är blågula var väldigt mäktigt.

Vad har du för mål med friidrotten, är du nöjd för det lilla eller siktar du högt? Vad är ditt mål för 2012? Mina mål med friidrotten är väldigt höga och jag vill komma så långt som möjligt! Under 2012 hoppas jag på nya personrekord i både tresteget och 300m häck. Direkt hur långt jag vill hoppa och hur snabbt jag vill springa har jag inte satt upp några mål för ännu. Vi får se hur träningen går nu i vintern och hur man utvecklas 🙂

Slutligen vill jag bara tacka dig för att du är så himla glad, pigg, positiv och supergullig för att du ville svara på mina frågor samt alltid pratar med mig på tävling. Lycka till och så syns vi säkert snart igen! Tack själv för att du ville ställa några frågor! Lycka till du också så ses vi! 🙂

Ett svar to “Rebecka Abrahamsson intervju”

Trackbacks/Pingbacks

  1. Nej, NU är jag tillbaka :) « Hannas mamma laddar - 20 augusti 2012

    […] som är en sådan grym hopptjej och vann både längd och tresteg men mest tänker jag nog på Rebecka Abrahamsson som fick till det så bra att hon i helgen var med och fick tävla i Sveriges färger och där tog […]

Kommentera

