9 dagar till SM

2 Feb

Ovan bild har jag bloggat om tidigare. Det är en av mina favoritbilder på Hanna när hon tävlar. Inte bara för att den är så jäkla snygg utan för att hela denna helg var omtumlande på andra sätt. Tävlingen var en av de största i Sverige, på Ullevi. Och så detta lopp där hon sprang 300 meter för första gången någonsin, kämpade så jag var tveksam att hon skulle orka. Jag ställde mig upp, jag hejade, speakern höjde rösten och hon fick super bra tid och jag var stolt som en tupp. Min lilla Hanna på stora Ullevi.

Eller nja, hon är ju inte så liten. Hon är 15 i sommar, klok som en bok och förståndig som sin mamma… Har en jäkla humor, rappa kommentarer som tyder att hon har den Gustavianska humorn och är faktiskt en av dem som inspirerar mig. Och nu skulle jag kunna fortsätta på denna tråden och berätta hur bra hon är men då är jag bara piiiinsam mamma så jag avslutar med att hon är grym och bäst. Precis som inte det var pinsamt… NU lämnar jag det.

Ikväll kör vi på spikskorna och kör. Jag tänker starter. Jag tänker många starter. Och så tänker jag kula. Nu börjar jag fnittra lite för jag försökte få det som att jag var koncentrera mig på att jag nu ska räkna in migäven som kulstötare men nja, jag är inte riiiiktigt där… Men efter ikväll, DÅ är jag!

Kommentera

