– Det är kallt…

3 Feb

Alla gnäller. Jag också. Och även om jag tänker fortsätta gnälla så kan jag inte hjälpa att jag ändå tänker – Amen, klä på dig då…

200 armhävningar om dagen i dagarna 4, idag känns det. Så en promenad i solen var fullt tillräckligt. Jag känner lite här och där i kroppen men inget gör för ont för att inte bita ihop ytterligare 1 vecka (men frågar du kroppen så vill den nu andas ut och ta det lugnt och det ska jag göra, sen, efter SM). Åh, jag är så laddad, jag vill springa SM nu!

Kan bero på att det händer så mycket kuliga saker just nu! Lite här, lite där och så en sak till, ett samtal, ett mail och jag blir ju helt bubblig och vill bara… springa! Har fått frågan om jag känner någon gång att jag har krav på mig att springa fort och nej, det gör jag verkligen inte. Jag gör min grej, jag gör så gott jag kan och så hoppas jag det blir rekord, det hoppas jag alltid. Och så tror jag att folk faktiskt tycker att jag är duktig oavsett hur det går, de vågar väl inte säga något när de själva bara står och tittar på…

Och att våga, shit, vad svårt det är! Att våga. Att våga göra något nytt, läskigt och ovant. Känslan innan och känslan under tiden. Men sen… Efteråt. Den känslan är grym! Man är störst, bäst och vackrast. Man klarar allt! Man vill mer! Man vill allt. Något är väckt därinne och man vill bara ha mer och mer. Testa så ska du få se…

Kommentera

