6 dagar till SM…

5 Feb

Jag fick frågan:Har du några rutiner, maskot eller något speciellt armband på dig?

Mina första 4 tävlingar hade jag sådant där Jesus armband som vi köpte när vi var på träningsläger och när jag då upptäckte på en tävling att jag glömt det, så fick jag först panik innan jag tänkte på att jag nog skulle klara av att springa utan ett armband… Och det gjorde jag men jag tänke på armbandet, fick lugnet som det gav mig och alla de andra ”braiga” tankarna. Sedan dess har jag inte haft något speciellt men däremot har jag ofta tänkt på kläderna. Jag vill ha färg, jag vill att det ska vara snygga, sköna och när jag tagit på mig dessa, så känner jag mig glad så det är så jag tänkt. Klä dig glad och känn dig glad. Och bra känsla ger ofta bra tävling.

I höstas när tjejgänget var i Stockholm hittade jag tröjan ovan och blev kär direkt! Jag älskar blå men denna blåa var ju gudomlig, dessutom var det NIKE som jag gillar men främst – den är såååå himla skön! Jag bestämde redan då att det ska vara min SM tröja och jag har inte haft den på mig än utan den invigs på SM och jag kommer känna mig på topp när jag värmer upp i denna och med den grymma uppvärmningen kommer jag sedan springa snabbt som tusan!

Kommentera

