SM svammel…

6 Feb

Fortfarande lugn eller så har jag så fullt upp att jag bara inte hinner tänka på att det är SM i helgen. Förra året var jag mer nervös, i år vet jag lite mer om hur det är, hur det känns, hur det kommer se ut (som en valigt tävling men byt ut ungdomarna mot äldre vilket resulterar att du kommer känna dig ung som tusan…) och jag är bättre på att gå in i bubblan och göra min grej. Jag skickade ändå iväg ett mail till SM om det var något jag speciellt skulle tänka på, bara någon mening som får mig att hålla mig på rätt spår.

Vad behöver jag tänka på under…
60 meterÖS från första centimetern, jobba med armarna, res dej inte för tidigt, utan accelerera hela loppet 
200 meteregentligen samma råd som 60 m, ÖS! du blir trött hur du än springer, så max från första centimetern..Armar med!
stöta kula Jobba med benen, du är stark! Tryck färdigt med höften först och ha kul! lycka till med allt!

Glömmer aldrig i somras då jag skulle springa 200 meter på tävling första gången. Visst inte alls vad jag skulle tänka på där under uppvärmingen och frågade Susanne som gav ett kryptiskt svar: – Gå ut hårt, sen öka. Äh… ok. Men hon har rätt, jag kommer bli trött oavsett om jag springer max från början eller i slutet så då är det väl bara att ösa. Och jobba med armarna. Samma med 60, armarna och inte resa mig för tidigt. Jag lägger dock till att verkligen ta i med benen där i starten, ”trampa” iväg mig och så vara så laddad att jag nästan känner mig arg. Jag har några saker jag blir arg över och någon av dessa kommer jag plocka fram. Arg = laddad och taggad. Kulan, den går som den går men jag kommer göra mitt bästa . Jag tycker fortfarande att det är synd att längden går några timmar innan 60 m, annars hade jag gärna ställt upp även där. Men det är 60 meter som är viktigast och det är 60 meter jag vill lyckas, det är i denna gren mitt fokus ligger och som jag tränat inför. Att lyckas i 200 meter och kula är himla bra bonusar! Att jag vill ta rekord i samtliga behöver jag väl knappas skriva…

  •  Jag har spanat in startlistorna för de 3 grenarna och för att ta medalj så krävs det att man vinner över några. Bra tycker jag, tex att komma sist och få brons känns inte riktigt som ett riktigt brons.
  • 8,75, 29,99 och 7 meter är tiderna respektive längden jag tänkt göra i helgen. De har fastnat och är numera ett slags mantra, jag ska, jag ska…
  • På 60 meter har jag faktiskt samma mål som förra året – Ta rekord, ta medalj och inte komma sist. De sista 2 är egentligen lite dumma, jag vet, för dessa påverkas även av andra. Låt säga att jag gör mitt livs lopp men det gör även de andra, så jag kommer sist. Ska jag inte vara nöjd då… Givetvis. Någonstans därbak är jag medveten om det men jag står fast vid det (är ju vuxen så jag klarar nog av det…)
  • Jag ska ha kul! Jag ska njuta av allt runt mig, prata med nya människor, lyssna på historier, lära mig tricks som jag själv kan använda och jag är säker på att jag kommer skratta massor! Jag tror att detta kommer bli en toppenhelg! För det ska jag se till att det blir…

Vill du läsa om mitt förra SM kan du göra det HÄR

Kommentera

