2 dagar till SM…

9 Feb

Det är torsdag, 2 dagar till SM och det jag mest funderar på är vilka kläder jag ska packa ner…(?) Jag har ju den där fina blåa tröjan jag har visat och den tänkte jag inviga när jag värmer upp inför 60 meter men kula är ju tidigare och jag vill inte skita/svetta ner den… Så jag tar med annan tröja till kulan. Och en tredje till 200 meter dagen efter. Stora svåra val här alltså, vad ska jag ha på mig och när… åh….

Träffade en journalist igår och fick frågan om jag fick välja en sak, träna eller vila och det var ju inte lätt. Vila och återhämtning är viktigt men jag valde träning då man alltid kan träna något annat, något lugnare. Vi kom även in på sömn då han hört ett program på radion om just det och jag berättade att för att hinna/orka med alla de bollar jag har igång så krävs det mycket planering, ingen TV och så powernap på en kvart på dagen. Kan inte alla dagar men när jag kan så tar jag en. Han hade hört att en kvarts powernap gjorde samma effekt som om man sovit 2 timmar längre. Sedär, jag fortsätter nog med mina powernap.

Han frågade även vinna eller delta. Knepigt… Men jag valde vinna och tänkte att man kan se det som att vinna över sig själv, jag vill ju alltid ta mina rekord.

Har också fått nya läsare och frågor har kommit in och jag samlar ihop dem och svarar på dem nästa vecka efter SM. Så har du några frågor så passa på att ställa dem som en kommentar eller skicka ett mail.

Kommentera

