Tummen upp för planering!

20 Feb

SM är över och då står jag här, vad händer nu då?

Jo. Januari och 2 veckor in i februari hade jag en plan och den har jag följt. Eller nja, nästan, gick lite sådär med godsaker i slutet men jag känner ändå att jag fått ett mer avslappnat tänk till det, jag säger nej till det som bjuds och de 3 gånger jag ätit, har jag gjort ett val och därför känns det mer ok. Att jag själv valt. Nästa plan är resten av februari och så mars ut.

  • Träning. Där vill jag ta det lite lugnare med styrketräningen, däremot ska cirkelträning in så styrka får jag. Jag vill/behöver träna upp konditionen inför Army Fitness Camp som jag ska köra i april och maj. Yoga eller liknande vill jag också få in, liksom powerwalk och simma. Träna på med friidrotten och tänka mycket på tekniken. Mental avslappnings CD har jag fått i och med utbildning så det ska också in. Jag ändrar mitt X schema och får in så att det stämmer med redan det jag har, det har ju faktiskt funkat bra.
  • Maten. Jag fortsätter nog säga nej till socker, känns bra. Jag känner också att jag ska testa lite saker med maten, minska vissa saker, öka andra men ändå äta av allt. Som sagt, sunt förnuft. Öka vatten bör jag däremot göra för där slarvas det mellan varven.

Nästa steg är att kolla i kalendern, vad har jag planerat in dessa 7 veckor, hur jobbar jag, när skulle jag kunna träna? Och efter det är det bara att in med träningen. Skriv in det och det blir sedan en sak du måste göra för det är liksom din plan. Så enkelt är det. Det som står i kalendern måste göras. Visst, undantag finns men kan/orkar/vill du inte träna på torsdagskvällen så får du kanske köra dubbelt på söndagen. Själv har jag några dagar då jag får in både morgon och kvällsträning. Jätte skönt tycker jag, känner mig även duktig men det är lite som på mitt jobb, när jag jobbar så jobbar jag för att sedan vara ledig. Att köra något litet varje dag passar någon, mig passar det att köra mycket vissa dagar för att sedan ta det lugnt och det är mitt tredje tips (oj, det här tog vändning från planering till tips…), gör det som funkar för dig. Likaså träning, hitta något du gillar, då blir det också av. Hatar du att springa så kommer det vara jobbigt att gå ut och springa, det förstår nästan vem som.

Dagens tips är nu slut. Sätt nu igång och planera dina kommande veckor, såja, sätt igång nu då…

Kommentera

