Vackert

1 Mar

På sommaren när vi är på ”friidrottsturne” så springer jag gärna i staden vi bor i och då springer jag gärna mitt i stan, tidigt på morgonen och jag tycker det är en sådan häftig känsla. Som i Göteborg i somras, tog Avenyn upp vid halv 6 och mött en hel drös med fulla människor som var på väg hem. Och där kom jag, hurtig och så sprang jag ännu fortare när jag passerad dem, givetvis… Men även om jag tycker det är en häftig känsla att springa mitt i en stad, så föredrar jag skogen och se vad vackert det är!

Nu var det skogsarbete i större delarna i skogen idag, stor maskin som slängde träd hit och dit och det var geggigt lite här och var men det blir säkert bra när det blir klart. Men åh, vackert att bara springa in i skogen, hitta en liten stig, följa den och hoppa över stockar och sten, musik i öronen och jag känner mig svävande, stark och oövervinnerlig. Eller nja, fram till jag kände att jag inte tagit min medicin och hade sprungit för snabbt för länge så jag fick stanna och gå och DÅ vaknade magen. SKIT, bokstavligen… Fick hålla mig big time, joggade lite, fick gå och hålla mig lite till, attans för att det inte bara stod en fräsch toalett därute i skogen…

Nu är jag hemma, känns gott att jag sprang lite mer än 1 timme och nu väntar plugg, beta av listan som ligger här framför mig, mental avslappning, cirkelträning, företagsjobb, laga middag och så friidrottsträning ikväll. Gillar ”lediga” dagar…

Ett svar to “Vackert”

  1. Anneli Oredsson 02 mars 2012 den 11:09 e m #

    Hoppas att det gick bra???Ha en trevlig helg.

Kommentera

