Höjdhopp – inget för mig…

3 Mar

I onsdags sa Susanne att jag skulle ligga närmre första stolpen när jag hoppade höjdhopp. Det gick inte då heller men det kan ha att göra med att jag var okoncentrerad och lite flamsig. Kan ha med det att göra, är inte säker… I torsdags var jag på plats igen, framför den där jäkla höjden och nu ville jag över. Jag tog sats, koncentrerade mig, tänkte att jag skulle ligga närmre den första stolpen, sprang på, hoppade och hela huvudet slogs rakt in i stolpen…

Japp. Huvudet in i stolpen, Hanna började skratta, jag också fast att huvudet dunkade och bulan var där på nolltid men tanken på hur det sett ut var större. Pratade sen med Susanne att det var inte riktigt så nära hon menat… Nja, jag tror nog att jag hoppar med att testa att hoppa igen… Säkrast. Bäst. inte skönt att sova med bula på ena sidan… (och nej, tyck inte synd om mig, jag skrattar fortfarande när jag tänker på hur det måste sett ut, attans att jag själv inte fick se det…)

4 svar to “Höjdhopp – inget för mig…”

  1. Karin Hansson 03 mars 2012 den 9:53 f m #

    Man måste vara rädd om skallen!

    • Malin 04 mars 2012 den 12:02 f m #

      Jag vet! Därför ska jag aldrig mer hoppa höjdhopp 🙂

  2. Maria Jonasson 04 mars 2012 den 8:29 e m #

    Hej hopp! Nästa gång får det bli hoppning med hjälm, tänker på han som hoppar stav med hockeyhjälm för han har lovat sin mamma det. Kul att läsa att du är i full gång. Jag ”stångas” fortfarande med min ömma rumpa. Oj, det blev ju konstigt, det är ju inte det jag gör med gumpen, ja du fattar vad jag menar./Kram Maria

    • Malin 04 mars 2012 den 10:04 e m #

      Haha, jag kan nog tänka mig att du springer runt och stångas med gumpen… 🙂 Nja, hjälm och hoppa höjd, Hanna hade bytt klubb direkt! 😉 Just nu tar jag ändå det lite lugnare, kroppen behöver komma ikapp, jag behöver få upp mer flås inför Camp men ja, bortsett från bulan i huvudet går träningen bra. Hoppas gumpen är bra snart igen, du vet väl att jag håller tummarna härnere! Kram

Kommentera

