Helgen är över…

4 Mar

… och det mesta jag har i huvudet är mental träning. Intressant värre men åh, hjärnan har gått på högvarv, jag har spolat tillbaka, stoppat och sett om DVD. Vissa saker känner jag mig lite skeptisk inför, det kommer nog inte funka på mig, men vissa saker är aha och åh och det måste vara så ja! Det som fastnade mest är det där med att vara närvarande fysiskt men det är inte säkert att det gäller även mentalt. Vet inte hur ni har det med det, om ni alltid är med när ni är på plats eller tankar far iväg och man känner sig som man befinner sig på annan plats. Jag kan säga för egen del att jag blivit bättre med åren men jag kan mer. Jag tänker också på alla de som är så jäkla beroende av Facebook och måste lägga upp allt, om de lägger pussel med dottern, har myskväll med mannen eller ute och äter med vänner, då är de ju fysiskt på plats men försvinner bort lite i tankarna…

Träningen är avklarad idag. Besämde mig för att det skulle även bli ett eftermiddagspass men då började jag planera med Army Fitness Camp och så försvann tiden. Jaja, imorgon är det ny vecka och det blir en repris av denna. Jobba må-on och sedan 4 dagars ledighet. Kommer vara lätt att gå till jobbet imorgon…

2 svar to “Helgen är över…”

  1. Ulrica 05 mars 2012 den 7:25 f m #

    Kul med mental träning! Och tankarna far jämt. Tränar på att säga ”hej och hejdå, vi ses sen” till de tankar som dyker upp under yogan… 🙂
    Och ang FB, tänker på de som alltid har kamera framför ansiktet när det händer något kul. Som jag… 🙂

    • Malin 05 mars 2012 den 11:07 f m #

      Verkligen jätte kul men ibland kan det verkligen vara för mycket, gäller väl mest att ”koppla bort” när man sedan ska göra något annat… Men åh, SÅ itnressant!

      Nja, jag tycket nog inte att det är samma sak… Då är du ju ändå där. Här och nu, du ska ta foto, föreviga det som händer. Att vara på romantisk dejt med mannen och känna att man måste skriva det på Facebook, då tycker jag man går från situationen och njuter inte av här och nu… Också intressat ämne och alla tycker säkert helt olika 🙂

Kommentera

