Ny vecka!

5 Mar

Och solen lyser! Våren är här…

I fredags var jag på astmamottagningen och min favoritsköterska. Jag gjorde in- och utaning och det inte bara såg bra ut utan kändes också bra. Som vanligt hoppades jag på att hon skulle säga att det var toppen, att jag nu kan sluta med alla medicin men nope, som vanligt. Däremot ska vi se vad som händer om jag tar medicin även på kvällen, ett litet experiment, kommer det bli ännu bättre då? Ska dit i maj igen och medicinerna, jag förstår att de får fortsätta följa med. Och det är väl ok. Sedan kan man ju också se det som att det är bra att det är oförändrat, då har det ju inte i alla fall inte försämrats…

Något vi också pratade om att vara såhär ”bubblig” som jag är men även hon är bubblig. Att vi tycker bara att det är så himla gott, vi njuter, vi känner att vi lever och vi hoppas att det smittar av sig men så finns det alltid någon som ger små kommentarer om att det är jobbigt, att vi stressar för mycket, att vi måste ta det lugnt, att vi måste lugna ner oss, att det inte är bra att vara så bubblig. Och så mår vi själva bara gott och förstår inte alls varför det ses som dåligt. Är det så att de själva inte mår bra och inte orkar höra på någon som är pigg eller är det så att vi påminner dem om något de själva inte är? Vi vet inte men vi bestämde att vi skulle fortsätta vara oss själva, tänk vad konstigt att det ibland känns som om man inte får det.. 

Kommentera

