PANG sa det

6 Mar

Jag, mitt dumma nöt, glömde att hämta ut medicin i helgen och gick därför utan det i helgen. Jag märkte av det men det var ändå ok men igår så kom halsont och tungt huvud som ett brev på posten (även om jag oftast förstår vad det beror på så vet man inte säkert, halsont för detta eller för att jag kanske håller på att bli sjuk). 12 timmar jobb och sedan vidare på nästa jobb och väl hemma när jag ätit, duschat och sett att klockan bara var 20.00, valde jag att ta en alvedon och gå och lägga mig.

Jag har min lilla ordning i huvudet, vad som är viktigast, hur jag ska prioritera och även om jag hade planer för både mental träning, företagsjobb och plugg, så ligger sömn före de sakerna. Hade jag valt det andra så hade jag antagligen suttit på jobbet idag och mått kasst. Och varit trött. Och haft dåligt samvete över att jag inte lyssnade på kroppen. När jag däremot får vila när jag känner mig halvkass, när jag får sova när jag är skittrött, då fungerar jag också mycket bättre sen. Då är jag pigg. Då klarar jag av att planera. Då gör jag sakerna också 100 % bra när jag gör dem. Jag hoppas att jag ska kunna gå från jobbet lite tidigare idag så jag hinner hämta ut dem.

Och måndagsträning var det igår och åh, vad kul det är! Igår var några sjuka, några kunde inte och så var vi ändå 12 personer som tränade ute i det kalla och råa vädret. Det var ljusare än vanligt när vi började, bara det liksom! Och alla dessa personligheter, alla som kämpar, alla som ger av sig själva, allt de bara ställer upp och prövar för att jag vill testa och se om det går… Måndagskvällar ger alltid härligt tisdagsleende!

Kommentera

