BRA pass igen!

8 Mar

Det räckte att få ett bra pass igår, känna att man behöver en kick, våga skicka av ett mail och be någon hjälpa till med den kicken för att själv får lite kick och imorse när jag vaknade så ville jag bara träna! Nu var tanken att ut och springa men det snöade (!!!) och jag tänkte om – styrketräning och intervaller på löpband.

Sagt och gjort. Rygg, axlar, armar, sammanlagt 5 övningar blev det och jag gjorde 10 på alla och så 5 varv. Jobbigt sista varvet men kicken jag tidigare fått på morgonen, gjorde att jag bet ihop och skrek de sista 2, det skulle gå. Och det gick. Sedan var det intervallerna. Jobbiga som satan men så jäkla gott efteråt! Passet avslutades sedan med armhävningar, baksida lår och plankan, också några varv. Det var en mör Malin som gick hem i snöovädret och funderade på vad planerna var för ledig dag:

  • Hälsa på mormors syster med man – eeeeeevigheter sedan, mitt dåliga samvete är nu alltför stort
  • Luncha med vän som jag inte sett på eeeeeevigheter, lite dåligt samvete här också
  • Leta ryggsäck
  • Köpa tjockare papper
  • Inom revisorn
  • Fixa fler visitkort hos föräldrarna
  • Städa huset
  • Handla mat
  • Öppet hus som jag ordnat med bästis som kommer och visar fina barnkläder
  • Fixa med tvätten
  • Träna mental träning
  • Hinner jag plugga…

Visst är det skönt med härligt lediga dagar… (vilken tur att det är kulga saker eller nja, det där med att städa skulle jag lätt kunna vara utan…)

Kommentera

