Vilken kick!

9 Mar

För det första måste jag verkligen säga att det är bra när man vill ha något, saknar, vill ha en kick som jag eller bara hjälp med något, att se sig omkring och se om det finns någon som kan just detta coh sedan fråga. Vad kan du få, jo, kanske ett nej, men du kan vinna så mycket mer. Är glad att jag mailade Benny och frågade om hjälp, glad att han tackade ja, hittade tid så snabbt, hade gjort ett program som vi ikväll gick igenom och efteråt var jag så jäkla laddad!

Programmet är uppvärming, sen uppvärmningsövningar med stång för att sedan gå på de riktiga övningarna och där har vi några helt nya för mig. Jag har flaggat för att jag vill bli snabbare och alla övningar är anpassade efter just det, explosiva, bra övningar och det var bra att både få se Benny visa samt testa själv. Nu är det ju så att jag inte har så mycket tid så jag får tänka om lite (fortfarande är det viktigaste att träna upp flåset/konditionen men det andra kan jag ändra lite) och det kommer nu bli annat tänk i 7 veckor. Om 8 veckor träffar jag sen Benny och ser hur det gått, om vi ska ändra något, lägga till eller dra ifrån.

Han sa också att 1 ggr/v är underhållande, 2 ggr/v är utvecklande och 3 ggr/v är riktigt bra utvecklande. Hm. 3 hade då varit bäst men jag ska sikta mot 2. I helgen får kalendern åka fram igen och ändra. Men fatta vad laddad jag är! Och vilken tur att jag frågade. Att jag blev trött av att bara testa, det får jag ta men jag kan väl då bara gissa hur trött/svettig jag kommer vara efter att verkligen tränat…

Kommentera

