Riktigt bra träning i 4 dagar i sträck = trött kropp…

10 Mar

Det var friidrottsträning idag men jag hade bara styrketräning i huvudet men Susanne tvingade mig att vara med på den 40 minuter långa uppvärmningen som bestod av att spela basket, hoppa en massa hopprep och ännu mer basket. När de andra sedan skulle börja springa begav jag mig in i styrkehallen och skulle testa, gå igenom vikterna för att se var jag ska börja. Susannes Roger var också på plats och kunde ge mig tips samt se att jag gjorde rätt. Och Benny sa igår att jag var lite slow motion och Roger höll med, jag också faktiskt.

Tänker inget speciellt om vikterna det blev för jag börjar nu, jag är ”sämst” nu och jag ska bli bra sen. Bygga upp. När jag känner att just denna vikt börjar bli för lätt så ska jag öka i vikt men kommande pass kommer jag definitivt hålla denna vikt för att jag ska se till att jag gör dem rätt, de ska vara riktigt bra.

Har också kikat i kalendern och jodå, jag ska nog få in 2 pass i veckan. 2 sådana här pass, 1 friidrottspass, 2 joggingrundor, 2 intervallpass samt mina 4 cirkelpass jag kör hemma. 13 pass tänker ni men cirkelträningen är bara en kvart, jogging tur en halvimme, intervaller med uppvärmning mellan 30-45 minuter. Sedan vet vi ju alla att det handlar om prioriteringar, stäng av Big Brother så har du genast fått ihop 8 timmar… Om vi bortser från att jag min andning krånglade lite så är jag positiv och ser fram emot kommande veckor när det gäller styrketräningen, jag fick helt klart min kick när Benny sa ja till att hjälpa mig.

Jag är laddad! Nu kör vi!

Kommentera

