Såhär gör jag och det funkar för mig

10 Mar

2 saker har jag kommit på mig själv att jag bara ändrat. Bara sådär. Det ena är att för några veckor sedan gick mina persienner sönder. Jag funderade på en riktigt mörk rullgardin men inget fint och dessutom skulle det förstöra min romantiska look jag har i sovrummet och det vill jag inte heller. Sen kom jag på att mina bästa timmar att jobba, få saker gjort, är på morgonen. Så, ska jag inte testa att väckas av ljuset tidigt, gå upp och sedan hellre gå och vila middag mitt på dagen (som är en lyx). Mycket riktigt, det har jag gjort och det är ju hur bra som helst. Igår la jag mig runt 23, vaknade 6.30, tog det lugnt och läste lite iphone med mail och liknande och gick upp vid 7 och då hade jag 2,5 timme att jobba undan innan träning. Efter träning, dusch och mat sen går jag och lägger mig en en stund. Detta funkar jätte bra för mig.

För några dagar sedan fick jag ett mail från Susanne om att betala för Hannas träningsläger, jag betalde och fick till svar att jag var den snabbast Malin hon känner (attans att hon nog inte menade att springa….). Jag satt vid datorn när mailet kom, jag läste, räknade snabbt ihop att det skulle ta 2 minuter. Hämta dosan, logga in, föra över pengar. Så jag gjorde det direkt. Den gamla Malin hade tänkt att det ska jag göra sen. Sedan hade jag tänkt femtioelva gånger att jag måste föra över pengarna (och ändå inte gjort det) och så till slut hade jag gjort det men då hade de där tankarna tagit mer än 2 minuter så lika bra att göra det direkt…

Det här med att ha företag är ganska utvecklande känner jag. Det handlar om att få ihop allt, få mer tid, bli mer effektiv, lägga tid på rätt saker och jag har lärt mig massor dessa snart 9 månader jag haft företag. Och då inte bara om att driva det utan bli bättre i privatlivet också. Jag är så glad att jag startade, att jag inte gav upp där i början när jag tyckte att jag lärde mig onödigt många tråkiga läxor utan körde på. Om 3 månader firar jag 1 år och det ska bli spännande att se om jag kommer klara de målen jag satte upp när jag startade… Nu jobba vidare.

Kommentera

