Måndag är en ny början!

12 Mar

Så tänker jag. Då kan jag lägga helgen bakom, helgen som åter igen inte blev som jag tänkt. Visst, småsurt just då men nu är det måndag, ny vecka, nya tag och nu kör vi.

Höjdpunkten för kommande vecka är helt klart att jag ska verkligen ska sätta tänderna i styrketräningen, ska bli så himla kul! Annat kul är företagsnätverksträff, hela 2 friidrottspass och att jag äntligen ska färga och klippa håret. Samt annat smått och gott. Kommer bli en bra vecka det här.

När det kommer till styrketräningen har jag börjat fila på ett schema som ska vara lätt att fylla i. Vad jag har för vikter, hur många jag gör, så att jag lätt ska kunna följa hur det går och det är så bra det här, att från början göra upp ett schema. Då finns det där, man måste träna för att man måste fylla i något (lättlurad man är…) och så kan man följa sina framsteg. Min tanke är att jag ska träna passet 3 dagar i veckan men är nöjd om det blir 2. Jag har också räknat ut det till mina X och ja, det är något som motiverar mig att tänka att jag måste få ihop det. Jag vet mina svagheter och det har tagit ett bra tag för mig att hitta någon väg där jag inte kan falla. Har inte fyllt i mina X ute till höger och tog nu bort dem (inte så fint) men jag fortsätter tänka mina X. Denna första vecka ska koncentrationen nu först ligga vid att jag får in övningen, verkligen fokuserar på att göra dem rätt och försöka se mig både från sidan samt framifrån för att se hur det ser ut. Sedan ska jag öka vikterna, ska bli spännande att se var jag befinner mig om 7 veckor…

Kommentera

