Dagens ord:

13 Mar

Träningsvärk…

Men det tog där det skulle, rumpa och baksida och lår. Hade en liten tanke på att köra samma pass idag men valde cirkelträning härhemma istället så kroppen kan få det lite lugnare och kännas pigg imorgon på friidrotten. Torsdag blir det dock detta pass igen för på fredag står det vilodag. I helgen blir det friidrott och styrketräningen och på söndag kör jag Army Fitness pass, om vi blir tillräckligt med anmälda. Jag hoppas det. Åter igen, blir en bra träningsvecka det här!

Jag ler fortfarande när jag tänker på gårdagen, måndagsträningen är så himla kul! Ikväll var jag också iväg på träningsjobb och ikväll var det par som ville tränas. De låg på olika nivåer där tjejen hade en grund men det var år sedan mannen tränade. Jag försökte förklara att man ska ta det lugnt, inte jämföra/tävla, göra efter egen förmåga men nja, gick sådär, har märkt att otränade killar har lite svårt med att ta det lugnare utan kör på och sen får man se hur länge det går, de tror att de gamla takterna sitter kvar och visst är det härligt att de har sådant självförtroende. En stund i alla fall för sedan blir de trötta och får pausa…

Nu väntar pluggböcker i sängen men det känns som det inte kommer bli sent, den här donnan är trött… Hittade en gammal bild, från en av våra träningskvällar i skogen. Samma skog som vi tränar i nu, samma skog som jag nu tränar andra. Vilka minnen man har…

Kommentera

