Aj, oj, aj igen och pust och stön…

14 Mar

Redan när jag vaknade imorse visste jag att jag gjort rätt när jag hoppade över styrketräningen igår och istället hade cirkelträning, träningsvärken var inte så skön. Men ledig dag, massa ärende att fixa, det kändes som vår och jag valde att gå istället för att ta bilen och jag såg till att gå riktigt fort. Sammanlagt blev det 90 minuter och det var skönt för den träningsvärkande kroppen.

Ikväll innan friidrotten var träningsvärken inte helt borta men kändes bättre men när Hanna berättar i bilen dit att måndagsträningen var skitjobbig räknade jag ut snabbt att det måste vara den hårda veckan och den där träningsvärken skulle nog få sitta kvar lite till… Susanne kör ett upplägg på 3 veckor. Lätt, medel och hård och denna vecka var då hård. Ett djupt andetag innan jag gick in i hallen och sen körde vi igång och mycket riktigt, hård träning. Jissus! Jag gnällde, ojade och hade mig, efter 20 minuter var jag svettig, efter ytterligare 10 så trodde jag kroppen skulle tappa kroppsdelar och efter ytterligare 10 blev jag så himla yr. Kanske druckit lite dåligt idag men det var också en jobbig träning. När klockan var 18 och det var dags för hopp så blev jag så yr att jag trodde jag skulle svimma och då valde jag att gå undan. Istället stretchade jag (så himla gott) och såg hur ungdomarna körde vidare.

Det var ett riktigt hårt pass. Och det var också skönt att höra att även ungdomarna tyckte det, att det inte bara var jag. På lördag är det dags igen och fredag ska därför vara extra bra på både vad jag äter men framförallt dricker. Att börja oroa sig allaredan för 2 timmars passet på lördag är ganska dumt så jag låter bli… Istället ser jag fram emot styrketräningspasset imorgon, ska bli riktigt kul!

Kommentera

