Fortfarande aj…

16 Mar

Jag sträckte ut benen imorse, tänke: – Hur fan kommer dessa må efter träningen på lördag nu när vi har hårdträningsvecka? Efter tanken så tänkte jag att jag nog inte skulle tänka på det nu utan sträcka ut dem för det är så himla skönt att vakna som en katt. Som sträcker ut sig, som vecklar ut sig, som sträcker ut och gör sig redo innan man går upp.

Jag körde styrketräningspasset igår och hade samma vikter på som i måndags, även om det var tungt och gav en grym träningsvärk. Det var lika jobbigt igår men jag klarade det, jag svettades som en galning och det kändes gott efteråt. Dessutom är jag inte i närheten av träningsvärk idag som jag var i tisdags. Skönt!

Vad jag däremot har galet ont i, är magen. Högt upp. Revbenen. Trycker jag på revbenen längst ner så känns det som om de kan vara av. Nu är de inte av, det vet jag, det är bara grym träningsvärk. Träningsvärk som antagligen inte är över till imorgon lördag när det är jobbigt friidrottspass men det skulle jag inte tänka nu nej, så var det ju..

Kommentera

