120 svettiga minutrar

17 Mar

Emilia hade med sig sin kille på träningen idag. Fast han var långdistansare så han sprang mest ute men ändå, kille med på träning, de börjar bli stora de där ungdomarna…

Vi skojade lite idag på uppvärmingen då vi spelade basket. Susanne har sett när vi joggar runt 10 minuter som uppvärmning och det har nog gjort att vi nästan varje gång nu sista veckorna börjat med uppvärmning basket. Så inte så konstigt att vi börjar bli bra på det så kanske dags att lägga ner friidrottsklubb och satsa på basket istället… Nja, basket slår inte friidrott men det är roligt. Vi hann även med fotboll på uppvärmningen idag och som gammal fotbollsspelare gillar jag verkligen det tänket. Adeleigh sa efteråt att jag var duktig och då sträckte jag på mig, lite kan jag allt…

Sedan var det slut på lek och dags för allvar. Varsin skivstång. Utfall. För de som springer långt var det hela hallen och för oss andra blev det halva hallen men bara det är faktiskt jobbigt. Efter utfallen är det sedan dags att springa, ena halvan, hela och så halvan tillbaka till mitten och stången. Det var 1 gång, vi skulle göra 5.

Plintar plockades fram, liksom häckar, små häckar till mig för jag hade känningar i ryggen som sökte mig och jag vågade inte hoppa (attans, borde stretchat och sträckt ut ryggen mer i veckan). Och så lite andra övningar på plint som ni ser ovan. Det var ett bra pass, jobbigt för det har varit en tuff vecka för oss alla med träning, surt med ryggen men givetvis kul. Jag gillar att börja helgen med bra träning. Jag gillar när vi bara är från stora gruppen, lite färre, det blir lite tystare, mer koncentrerat på något sätt. Och sedan är det så himla gott att äta, duscha och ta en powernap i soffan…

Kommentera

