Att rabbla sin sida av storyn eller bara vara tyst och konstatera olikheterna, det är frågan det…

27 Mar

I flera veckor sa jag nej tack till kakor och annat gott som bjöds, helt enkelt för att jag inte velat ha, jag hade bestämt mig för att inte äta ”sådant där” innan SM och varje gång fick jag höra – Äh, kom igen, du kan ta en. Du som tränar så mycket. Man måste unna sig. Klart du ska smaka! Dessa svar krävde sedan ytterligare ett nej från mig. Och så någon vecka efter SM, när jag faktiskt sa ja en gång, då lät det annorlunda – Ska du verkligen äta det? Är det så bra, kakor är inte så nyttiga precis…

Det är inte lätt att äta så att alla tycker att man äter på ”rätt” sätt men jag fortsätter att hålla på ett och samma tänk. – Om jag själv får välja vad jag äter så får du välja hur du ska äta, det blir väl bra… Komisk diskussion men ack vad vanlig för det verkar som folk har många åsikter. Inte bara om mig, kakor eller vanlig mat utan om många andra saker. Man håller sig till det sätt man själv tror och kör på och allt annat måste man (högt) påpeka att det är fel. Tänk om jag sedan skulle köra mitt race om att jag tycker si och så, att det är det enda rätta, då kan den diskussionen bli en lång och ganska tråkig diskussion. Nej, man behöver inte hålla med, man får tänka och tycka olika men det räcker att konstatera det. Kanske även tyst för sig själv. Det räcker.

Det var dagens onsdagsfundering…

2 svar to “Att rabbla sin sida av storyn eller bara vara tyst och konstatera olikheterna, det är frågan det…”

  1. Danie 28 mars 2012 den 8:14 f m #

    Exakt så är det, bottnar nog i en avundsjuka på den som tar tag i sitt liv. Efter ett helt liv av dåliga ätvanor känns det som man måste erövra varje situation, hur man ska reagera. Tar tid.

    • Malin 28 mars 2012 den 8:56 f m #

      Så tänker jag också, att man kanske påminner dem om något de själva vill men inte gör, som något försvar. Men sedan tänkte jag vidare och då kom jag på att det gäller så många andra situationer och inte bara mat, vissa kan bara inte ta att man har olika åsikter utan bara måste rabbla upp varför jag har fel och de har rätt, det är sådant invant beteende att de bara måste som du säger erövra varje situation… Pust säger jag 🙂

Kommentera

