Surade ihop lite igår

27 Mar

Har man börjat på ett nytt program, nya övningar, man är så laddad att man nästan kan ta på det, är det frustrerande när en förkylning dyker upp och förstör. För åh jo, den förstör! Tanken var ju att köra på igår och imorgon men jag hoppar då man aldrig ska träna vid halsont. Jag tänkte om men jag accepterade inte det fullt ut, jag ville ju träna men hoppar jag nu måndag och tisdag så skulle jag kanske kunna träna på onsdag. Men hur sur jag än var igår, över något jag inte kan göra så mycket åt, så är jag desto mer glad idag för halsont har minskat rejält och utsikterna för träning på onsdag ser väldigt ljust ut! Och för det är jag glad, mycket glad!

Hanna kom hem igår! Hon hade tränat styrketräning i helgen och testat att öka 50 kg i knäböj till 55 och det hade gått. Jag skrev ju om det förra veckan att jag hade kört lugnt och tryggt men höjt till 60 när jag såg att Hanna klarade 50. Nu får jag ju öka igen… Och det är ju det, jag kan mer, det vet jag men jag är lite halvrädd så jag kör det säkra före det osäkra, bra då att Hanna jagar mig därunder så jag får tummen lossa att våga lite mer. Själv gissar jag att hon också laddar till lite extra, vad kul om hon kunde köra mer än sin mamma…

Man ska inte jämföra och man ska inte tävla men lite av sådana här tankar är helt ok att ha så länge det är med glimten i ögat och körs på rätt sätt. Det är inte blodigt allvar, det blir en liten fight och det känns ok från båda hållen. Sedan, givetvis, har vi koll på att Hanna inte kör för hårt och för mycket, givetvis säger jag igen, vi är som sagt inte dumma.

Nu blev jag ännu mer laddad, tänk att jag ska träna på onsdag! Och torsdag, fredag, lördag och söndag! YES! Tänker bara positiva tankar nu, det är inte bara dumt utan även tråkigt att tänka negativt…

Kommentera

