Lördagens pass

1 Apr

Glad och färgglad kom jag till lördagens träning och var laddad. Kalla vindar och visst hade Susanne flaggat om både inomhus och utomhus träning men var ganska säker på att vi skulle vara inne. Jag hade fel. Solen var framme i första minuten (när jag tog fotot) men sedan kom blåsten, grå himmel och snön… Japp, det började snöa. Inte mycket men oj, det var bitande kallt. Duktiga (vuxen or what) Malin hade dock både vantar och mössa, något de andra inte tänkt på. Och så började träningen.

Sjätte banan hela varvet var det en övning, femte banan hela varvet en annan. Så höll vi på. Pust. Jag som inte tränat på över 1 vecka fick snällt ta ner tempot för egen del så där sprang jag själv därbak men det var ok. Övningar över häckar väntade oss när vi var klara, hopplasteg. Över med ett ben och så det andra precis som när man springer häck, ända fram med knät. 5 på varje ben. Sedan hade vi lite löpskolning, varannan 10 meter med höga knälyft och varannan med slå-i-framdelen-av-foten och så stegrande. Jag kände hur jobbigt det var men jag var laddad så jag gav inte upp men när däcken kom, var jag osäker på hur mycket mer jag skulle orka. 2 stycken 100 meter och så 20-30 meter löpning efter att ha släppt däcket. Sedan 3 stycken samma men 80 meter. Darriga ben or what!

90 minuter ute och så gick vi in och där typ dog jag. Heeeelt slut. Försökte mig på lite mage och rygg innan de andra kom men nope, det gick inte. Jag kände mig trött, slut, yr och jag hade druckit bra men vi pratade lite om blodtryck och jag har lågt, kan det vara det som spökar ibland när jag är så yr? Ja, kanske. Hur som så var jag nöjd med mina 90 minuter men när jag kom hem så var jag död igen. Lite rädd för att förkylningen skulle komma tillbaka men höll mig varm och tog det lugnt och på kvällen var jag piggare.

Bra pass! Och så bra på att jag tränat mycket på det där att inte stanna när jag har 1 meter kvar utan verkligen springa hela vägen, det känns som jag börjar komma över det också, tänk vad vissa saker kan sitta långt och djupt rotat… (men hur mycket jag än gillar att träna utomhus så lääääängtar jag väldigt mycket efter varmare vindar, mindre kläder att klä på och sol, jag vill så gärna ha sol…)

2 svar to “Lördagens pass”

  1. Uppochhoppa 01 april 2012 den 8:47 e m #

    Jag cyklade sista kvarten i snöyra. Fy så … friskt! Det låter som ett mastigt pass att börja med efter förkylning, snart är du dock tillbaka på banan och kan tokösa!

    • Malin 02 april 2012 den 9:20 f m #

      Det är ju inte klokt, man trodde våren var på gång… Men den kommer snart! Ja, tufft första pass efter förkylningen men det gick bra och det känns som jag var tillbaka direkt, skönt! 🙂

Kommentera

