Chockad…

22 Apr

Pratade inte med Hanna igår och idag berättade hon något som fick mig ur balans totalt. En jämnårig friidrottstjej föll ihop under träningen och vaknade aldrig. Chockad. Jag vet inte mer, inte Hanna heller, vad det berodde på men detta är inte rättvist. Detta ska inte hända, detta får inte hända, jag bara skakar på huvudet, gråter även om jag inte kände henne så väl och så önskar jag att min Hanna var hemma just nu så jag kunde krama om henne lite extra…

Åh, ta hand om varandra. Ge den där kramen om du vill, bråka inte över småsaker, säg förlåt, var rädda om varandra och säg att du älskar dina nära och kära ofta. Var tacksam för livet och njut av varje dag, se till att alla dagar är värdefulla och inte slängs bort. Lev ditt liv. På riktigt.

Mina tankar går till hennes familj och till alla hennes klubbkompisar. Stor kram till er.

2 svar to “Chockad…”

  1. Thomas 22 april 2012 den 10:12 e m #

    Usch vad hemskt!
    Ta hand om er.. Ta vara på tiden vi har!

    • Malin 23 april 2012 den 3:23 e m #

      Tack! En annan friidrottsmamam ringde tidigare idag och det var inte kopplat till att hon tränat eller gjort något fel, detta var oundvikligt och ja, fortfarande lite chockad och ledsen. Jag tänker så på familjen och på lagkompisarna, måtte de ta den tid det tar att bearbeta för att gå vidare efter att ha varit med om något sådant hemskt.
      Mm, verkligen ta vara på tiden…

Kommentera

