Det där med att hitta sin grej…

25 Apr

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Jag tror att det är många därute som inte hittat sin grej. De tränar lite det ena och än det andra, allt är kul ett tag men blir sedan enformigt och man tröttnar. Tappar motivationen, letar ursäkter och så testar man nytt och i början har man grym energi och luft för att sedan känna hur det avtar igen. Och så när man väl hittar sin grej så landar man sådär skönt, allt faller på plats, man landar och bara tokälskar det. Så det är värt att leta efter det om du ännu inte hittat det… Har du inte hittat ditt än så får du gärna dyka upp en måndag och testa min träning, vi har himla kul!

Ikväll är det friidrott och det ska bli kul att åka dit och träffa alla! Vi tränar numera även utomhus med friidrott, ute på banorna och spikskorna får åka på för första gången på flera månader sedan. Jag har redan flaggat för Susanne att jag kör mitt eget race. Som ni vet gillar Susanne en massa häckar och hopp och de övningarna är ganska ansträngande för ryggen och jag vill verkligen inte chansa. Istället vill jag känna känslan. Känlsan man får när man värmer upp genom att jogga, man stretchar och töjer ut, man kör löpskolning i sina fina skor, man sträcker på sig och känner sig som en löpare. Man byter skor till spikskor. Man ställer in startblocket, lägger sig tillrätta och susar iväg. Man känner vinden i håret, man känner hur man skjuter ifrån med benen, armarna som arbetar och när man närmar sig mållinjen sträcker man fram överdelen och så är man framme. Med en tung andning men ändå… Börjar räkna ner – längtar!

Kommentera

