På banan. Bokstavligen.

27 Apr

Sista veckan har tröttheten tagit över lite mer och tålamodet och det mentala tänkandet har fått jobba på bra, har gått sådär kan jag meddela… Idag kände jag det igen att det verkligen går i ett hela tiden och dessutom är jag så inne i allt jag gör att jag är lite spänd, inte heller bra för nacke/rygg. Så jag lekte lite med att hoppa över träningen ute på bana som jag tänkt men hann stoppa mig. – Om det är mycket, jag känner mig trött, spänd, ska jag då inte slappna av och göra något skönt, något jag gillar och där jag dessutom får frisk luft? Så himla korkat att tänka något annat men jag antar att det nog är vanligt hos folk när det är mycket, då plockar man bort sådana där saker för sig själv när det kanske är just det man behöver.

Jag lyckades byta om i bilen (samtidigt som jag hoppades att ingen skulle köra upp bredvid mig och parkera, det hade varit liiiite konstigt om jag satt där i sport bh liksom…) och det gick bra. Sedan mötte jag en trevlig vaktmästare som visade schema vilka dagar allt var bokat, det var bara för mig att gå in där och kolla. Sen var jag ute på banan och som publik hade jag 4 vaktmästare.

Värmde upp. Stretchade. Löpskolning (gillar det, det känns så fritt och svävande på något sätt) och så stegringslopp innan jag körde följande:

  • 2 stycken 50 meters lopp
  • 1 stycken 80 meters lopp
  • 1 stycken 100 meters lopp (inte max, tänkte istället mycket på tekniken)
  • och så 2 stycken 50 meters lopp

Jag var nöjd! Det kändes bra, tekniken känns bättre och bättre, det känns som man svävar med sina spikskor och det är en fantastisk känsla. Jag joggade ner, töjde och sen var jag klar. Sååå skönt och precis det jag behövde för att skingra tankarna.

Kommentera

