Osteopat

2 Maj

Av någon anledning får jag inte över bilderna från idag och nej, jag orkar inte heller försöka reda ut vad problemet är, jag vill ju bara att det ska funka…

Idag var jag på Osteopatskolan i Göteborg som Något fint bokat tid hos där jag skulle träffa en sistaårselev. Jag visste inte så mycket om vad de gjorde och jag har inte heller sökt information om det utan ville gå dit, vara öppen och se vad som hände. Så jag gick dit, satte mig i stolen och fick en massa frågor om min hälsa. Jag tycker faktiskt att jag är ganska frisk och sådär, jag kan träna mellan varven och mår gott men när jag satt där och fick fråga på fråga, fick tänka efter, 4 operationer, 7 % invalid, ryggont och allt annat ont för att inte tala om alla mediciner jag äter osv. Det tog sådär en halvtimme och när hon gick ut och skulle prata ihop sig med sin lärare så kände jag mig så dålig av allt jag rabblat och tänkte att jag lär väl dö väldigt snart…

Hon kom tillbaka, lät mig stå, kände, klämde, jag fick sitta, jag fick vrida, hon tryckte, jag låg ner, armbåge hit och arm dit, knak och ett högt AJ från min sida. Hennes lärare kom också in, de pratade om diagnoser och jag förstod nada men när han lämnat rummet förklarade hon på svenska. Allt hänger ihop. Mitt opererade knä som jag gjorde tidigt 90 tal, mitt ryggont, mina dåliga luftvägar och allt lät väldigt logiskt. Väldigt logiskt. Jag förstod. Jag förstod också att jag måste nog försöka tänka på vissa saker ännu mer och det dagligen, jag måste hitta ett mönster för att få in viktiga saker. Hon fick mig att fundera.

Sen gick jag hem och sov 2,5 timme, något gjorde hon med mig helt klart…

Kommentera

