Något nytt – igen

3 Maj

Jag gillar verkligen att jag aldrig fastnar så hårt i något tänk att jag är sen att tänka om.

Ett bra tag nu har jag förnekat vissa saker med min kropp, låtsas att det nog går ändå och jag vet inte riktigt om jag kan förklara det på något enkelt och snabbt sätt men om vi tar alfabetet. Det börjar med A, sen kommer B, C och D. Inget konstigt alls. Eller som att räkna, 1, 2, 3 och så 4. För att komma till D eller 4 så måste man förbi de andra och visst, man kan hoppa över men då blir det ju fel för då gör man ju inte rätt. Om vi sätter över detta till år och tänker Malin.

2009 var jag dunderotränad gånger miljoner. 2010 hade jag tränat och kommit upp i någorlunda ok flås och styrka men långt ifrån vältränad. Efter det så bara körde jag på. Full fart. Framåt och kanske inte med så mycket tanke utan mata, köra på och bli snabb, lite så har jag tänkt. Men så har jag vi ryggen. Som varit trött lite då och då, haft små känningar utan att göra ont och jag har funderat lite på vad det kan vara, varje gång har jag nog tänkt också att den nog hade behövt bli starkare, dock har det stannat vid en tanke. Och så kom nackspärren som gav känningar i ryggen, jag var hos Ostepaten och idag var jag hos Fustra Elite som såg hur min kropp såg ut vid enkla, lugnare övningar. Stel är bara förnamnet. Orörligt, sne, svank och lite annat har jag nu hört i 2 dagar.

Allt sitter ihop. Mina dåliga luftrör/astma, att jag inte andas ända ner, att jag är begränsad, min bröstkorg, min hållning, ryggen, nacke och så höger sida på grund av knäoperationen. Och jag skakar på huvudet, förstår att jag hoppat över en hel del och borde från början jobbat upp mig inifrån och ut (och det sorgliga eller det som är bra, är att om jag lär mig öppna upp allt så kanske jag får lättare att andas även när jag springer, jag vågar inte ens tänka på att det skulle kunna bli så). Men, det är inte försent. Men, jag kanske ska tänka om och det gör jag! Jag vet inte hur riktigt hur än men det kommer. Just nu ska jag bara landa i allt jag fått höra sista dagarna och planera om och denna gång ska jag inte tänka snabbt utan långsiktigt.

Det här kommer bli super bra för det tänker jag se till att det blir!

 

Kommentera

