Tävlingsdag!

6 Maj

What?

Jag har inte varit igång sådär jätte många säsonger, utomhus och inomhus men inför varje säsongs första tävling har verkligen varit mer nervös, pirrig, uppåt eller vad som egentligen än vad jag är idag. Jag är luuuugn som en filbunke.

Kanske för att jag vet att jag inte är iform, kanske för att det är en liten tävling, kanske för att jag är mer trygg ute på början men det känns nästan overkligt att jag ska tävla. Idag. Jissus… Men det ska bli kul! Är anmäld i 100 m och kula (nope, har fortfarande inte tränat kula, sist jag stötte kula var på SM i februari) och så ska jag nog vara med i klubbens stafettlag med 4×100 m. Dock fick jag en liten lurig kaxig tanke igår när jag la mig och tittade på tidsprogrammet, kanske jag skulle lägga till någon gren… Nu är jag van vid den tanken, den lägger jag till lite då och då, dock vet jag aldrig om det blir så eller inte.

Denna tävling är en superduper liten tävling. Jag kan nästan säga hemmatävling för den känns som hemma. Vår klubb hjälper till vid några grenar, alla som är där är sådana jag känner till och känner mig hemma med. Det var också denna tävling som var min tjuvstart 2010 och det är roligt med återkommande, där kan jag se de stora förändringarna. Inte bara till resultat utan hur jag var, vem jag var, hur jag tänkte, hur cool jag var och det har hänt MYCKET de sista 2 åren..

Nej. Nu är det frukost, ladda och sedan köra till tävlingen. Håll gärna en tumme för väl på plats, då kommer jag bli lite pirrig, gaaaanska säger på det… Och så ska jag krama Susanne, har saknat henne denna vecka!

Kommentera

