Nej, jag surar inte…

11 Maj

Fick mail från orolig vän, gick tävlingen dåligt, surar du nu så du inte vill blogga… Söta fina omtänksamma människor jag har runt mig!

Nej, jag surar inte, det gjorde jag bara i 2 dagar… Jag gjorde så dumma val på tävlingen och eftersom ingen sa något så får jag säga det till mig själv – Malin, är du dum i huvudet? Om man har ont i ryggen så kanske det inte är sådär jätte smart att hoppa längdhopp. Lägg då till att jag inte är någon längdhoppare, bara tycker att det är/ser kul ut, att jag inte hoppat sedan augusti förra året… Men så ska jag hoppa på tävling med ond rygg och jag kan inte ens, jag vet inte hur man ska göra men jag kan väl lära mig tänkte jag också men åh, med ond rygg kanske man inte ska se till att lära sig hoppa längd… Det var lite kört efter det, ett hopp som var perfekt på plankan men sedan blev det 5 övertramp och ryggen sa ifrån. Så kula, som jag var anmäld i, fick stå tillbaka. Jag testade en stöt men det gick inte att få iväg den så 2 meter utanför, mycket kortare och så ännu mer ont i ryggen så jag strök mig. Nu var det bara att vänta in 100 meter.

Jag ville så gärna! Och det är ju det som är frustrerande, när man vill men det går liksom inte… Det brukar vara så på 100 att jag vid 80 m känner att jag inte orkar, denna söndagen kände jag det vid 40 m. Hela kroppen sjönk ihop, det gick inte att sträcka på sig, det gick inte… något. Så frustrerande. Jag ville bara ta på mig en tröja och köra hem. Så, dåliga resultat, ännu mer rygg, besviken, sur, ledsen var 1 % av allt jag kände i söndags kväll. Inga bra tankar där inte…

Men så är det ju Malin vi pratar om, Malin som kan sura och vara helt jäkla skit arg men som inför jobbiga/tråkiga/oplanerade saker tänker 2 saker. Acceptera och hantera. Acceptera att det är som det är och hur ska jag hantera det på bästa sätt? Japp, kändes bättre direkt! Och nu planeras det för fullt men mer om det sen, nu fler bilder från en kul tävling… Här ser vi Basse Borg hoppa höjd.

Ellen, Maddi och Clara hoppade häck

Och veteranerna sprang 100 meter, söta som socker!

Kommentera

