Långsiktigt och bra men med en kick

12 Maj

Jag har bestämt mig – Jag ska vara med i Fitnessfighten i juni månad. Dock är det övningarna jag är ute efter, jag ska snegla lite på deras matupplägg men jag hörde mycket kesella och keso och nja, jag klarar inte sådant strikt, enformigt, äckligt… Har svårt att se mig klara något sådant i 1 månad men jag säger inte aldrig, vi får se hur det känns när jag börjar, då kanske jag tänker att jag ska testa (men jag kommer klara högst 1 dag om jag känner mig själv rätt…) Men åter till övningarna.

Redan nu har jag börjat på mitt lilla-lugna-program och det känns bra, likaså försöker jag tänka mer på maten för det är så att om jag inte får till min träning bra, faller det ofta även med maten. Så, jag äter men jag äter bra, lite mindre portioner, minskat lite på kolhydratintag samt bättre på att dricka vatten. Det är 3 veckor kvar och det känns lite som en utmaning och utmaning är lite som tävling och tävling är ju kul!

Efter denna tävling är det sedan Fitnessfighten 1 månad och det kommer verkligen vara en omställning. Jag försöker få med mig några på jobbet som också kan köra och det var inte helt omöjligt. Det kommer inte bara vara en omställning utan även en utmaning att klara lugnare övningar, jag vill ju att allt ska gå fort, även övningarna. Ni ska se när jag började med Yoga – Så, nu kan jag den, nästa! Otålig…

Men åter till min plan – Det känns jätte bra! Det känns helt rätt att backa, bygga upp och se till att jag inte bara blir bra utan blir bra långsiktigt! Även kul med lite nytt tänk, nya övningar och ny utmaning och kul – kul är bra!

Kommentera

