Måndag

14 Maj

Jag gillar måndagar. Jag gillar det där med att ta nya tag, ny vecka börjar, nya dagar ligger framför en, en kalender också och den är jäkligt full, hm…

Har precis mailat tränaren Susanne med lite tankar om hur jag ser till att vara som absolut bäst i februari. SM i augusti, de tankarna la jag ner när jag gick ut från Osteopaten, hela utomhussäsongen föll och kanske det är så att jag tävlar i någon enstaka tävling men då ska den vara liten och jag ska ha gott humör för jag är inte iform och jag kanske annars kommer sura för mycket över att det inte går bättre. Lugnare maj ut, bara lite grund, det är säkert. Bygga upp inifrån i juni men sedan är jag lite osäker och vill gärna höra Susannes tankar.

Men först 7-veckors utmaningen som börjar idag men som jag tjuvstartade redan förra veckan, när det gäller träningstänket men maten och träningen blev väl sådär i helgen, det var Hannas konfirmation. Jag tycker just matbiten är svår. Hade jag levt ett lugnt liv där jag ofta är hemma så hade det lättare kunnat bli mer rutin och ordning i det men som det är nu så är det svårare. Jag tycker också det är svårt att få ihop alla mina saker just nu på bästa sätt, känns alltid som något blir lidande. Jag prioriterar och planerar men nope, något blir lidande, jag har lite dåligt samvete och jag är inte nöjd. Jobba vanligt jobb, företag och plugga tar väldigt mycket tid om man bara är 1 person som ska klara av allt det där. Och där har jag gnällt klart..

7-veckors utmaning och jag har minsann och dá skrivit upp varje dag hur jag ska träna, nu är det bara att bocka för när jag gjort det. Planen ser bra ut och jag börjar med 3 veckor där jag mer tänker förbereda mig inför sista 4 veckorna, annorlunda att dela upp men det känns bra. Efter dessa 7 veckor hoppas jag sedan att jag är ok i nacke och rygg och redo för lite fart, hård träning och tuffare intervaller. Som sagt, jag satsar långsiktigt och detta känns förbaskat bra – nu kör jag!

Kommentera

