Skog, kund och dag 4

17 Maj

LEDIG DAG! Är alltid min första tanke i 5 sekunder innan jag kommer på vad ledig dag är… Ledig dag är ledig dag från vanligt jobb, inget mer. Ofta är ”lediga” dagar inbokade, så även denna dag och jag började dagen med plugg. Ställt klockan på 7 för att hinna med 2,5 h plugg men vaknade vid 5.00, drog mig en halvtimme och gick upp. Det blev 4 timmar plugg och då var klockan bara 9.30! Eller nja, 9.20 för sedan tog jag en powernap på 10 minuter SEN var jag redo…

Dags för träning med en kund. På dagens program stod löpning och komma över gränsen. Gränsen var 3 km vilket är den längd hon hållt ett tag nu. I världens höstväder med regn vågrätt som bilar på en motorväg, satte vi fart in i andra skogen och genast kom jag in på sådär 100 olika samtalsämne och sedan var vi igång. Det blev ungdomssnack, träning, Yoga, hålla inom sig, vänner, knä, se hinder istället för problem, mental träning, pannben och lite annat smått och gott och när vi kom fram så visste hon verkligen inte hur lång tid vi varit ute eller hur långt vi sprungit. Vilket skrik det blev när jag sa att hon nyss sprungit 5,6 km! Och så en kram på det. Fortfarande varm inombords över att få vara med om folk som lyckas med sina hinder!

Jag fick ju också löpning, i lugn takt och det var också skönt och nyttigt, att inte alltid jaga tider utan bara ta sig runt och se den vackra skogen vi sprang i. Prata och njuta av en frisk (nåja, den är ju lite stark och frisk) och det blev en bra start på dagens träning för min del. Nästa träning denna dag blev att springa med Army Fitness. Kändes bra, tempot här är lite snabbare. Jag avslutade dagens träning med mina utmaningsövningar. Rygg, mage och armar som vanligt men la till snabba utfall (långsamt ner, snabbt upp). Brände gott där men så jäkla nöjd! Dag 4 är över och jag är mer än nöjd! Och se vilken vacker skog jag har nära mig, hade gärna sprungit där varje dag…

Kommentera

