Suck x 2 och bra träning!

18 Maj

 Varför måste vissa alltid vända saker och ting som man säger, ta det personligt, försvara sig när det egentligen inte alls ens handlar om dem… Blir så trött på det, stor suck.

Och varför stoppar vissa huvudet i sanden och låtsas som om problemen inte finns, låtsas att allt är gröna skogar och få mig att känna mig dum för att jag vågar ta ställning… Där blir jag mer ledsen men suck på det också. Så, dagens gnäll är gjord och nu lämnar jag det.

Dagens första träningspass gick bra! Min vanliga jogginrunda som jag inte sprungit sedan i början av april, innan min nackspärr och så startade jag tiden men kände ändå att jag tar det i min takt. Det kändes i vaderna (blev ju en del löpning igår så inte så konstigt) och det var tunga ben fram till 2 km men sedan kändes det bättre och bättre. Jag tänkte på hållningen, armarna men mest tänkte jag på andningen och så ökade jag lite. Det var tungt sista biten som dessutom är på asfalt men jag skulle hem så jag kämpade på. Och hem kom jag, hade trötta ben, var svettig, kändes bra i ryggen för jag sprang avslapppnat och bra och så blev jag glad när jag såg tiden, 23.55 min, brukar ligga runt 24-25 min. Nöjd!

Dagens andra pass görs nere vid skogen/sjön med Hanna. Min dagliga utmaning ska göras, jag tänker mig även knäböj och känns det ok så tänker jag nog även springa något 200 meters lopp i 75 % fart (mellan jogg och max). Det känns fortfarande så jäkla gott att vara tillbaka om än försiktigt!

Kommentera

