Dag 6 – lördag

19 Maj

Gårdagens första pass var morgonlöpning (som gick bra) och andra passet var tidig kväll där det nästan inte höll på att bli av. Jag vet med mig att när jag kommer hem på eftermiddagen så är jag så trött. Det bästa är att byta om på jobbet och ge sig av direkt för kommer jag hem, ”bara ska vila lite i soffan”, sätter mig ner, då är det svårt att komma upp. Trots att jag vet så händer det även då och då. Nu blev det träning ändå igår men varför utsätta mig för svårigheter när jag vet hur jag kan göra det lättare…

Jag och Hanna började med att jogga. Eller nja. Hon ökade, jag ökade, hon ökade, båda ville ligga först så man kan nästan kalla vår uppvärmning för intervaller. Jobbigt var det också. När vi var klara sen så körde vi riktiga intervaller. Hanna sprang nästan maxfart 2 stolpar, joggade 1. Jag körde bra fart 1 stolpe, joggade 1. Efter 500 meter kändes det gott. Här kände jag också hur tunga mina vader kändes och jag var nöjd med löpbiten och lät Hanna fortsätta i backen med löpning, hopp och allt vad hon nu gjorde. Själv la jag mig på stranden, kunde ta av jackan, gjorde mina utmaningsövningar till en grym vy, det är så vackert där! Tänkte lite fel i slutet och det blev lite för mycket rygg vilket kändes men bara trött, inget ont.

45 minuter senare var vi hemma och hade tränat mycket, bra och var hungriga. Bra pass!

Kommentera

