Söndag och sommar!

20 Maj

Vilket väder! Och vilken helg, som jag fått pluggat, fixat med saker och så träning som gått bra, jag är glad!

Idag började vi med samma som igår, powerwalk. Fast idag en annan runda och längre, vi var ute i 90 minuter och första halva var på asfalt och åkrar runtomkring för att sedan gå in på grusväg, grönt och vackert samt gå i en allé. Jag har alltid älskat allé, tycker det är något speciellt och mäktigt att gå i en och här är det verkligen allé hela vägen. Solen var varm, jag hade till slut bara linne (så jag fick lite färg) och vi gick nog på bra för benen var trötta när vi kom hem. Måste bara nämna att det hände en sak idag och det har hänt tidigare. Vi är ute och går, jag och Hanna, en bil med killar runt 20 år kör föbi och tutar och tittar ut på oss. Men deras blickar ändras snabbt när de ser att den ena är för ung och den andra för gammal…

Lite senare gjorde jag mina utmaningsövningar och nu ikväll var det tänkt att jag skulle springa min runda. Men åh, vad trött jag var… Sov en kvart, drog mig en kvart, kämpade med att öppna ögonen en kvart men sen så blev jag irriterad, bytte om och stack ut.

Det kändes bra första km även om den brukar vara jobbig, benen kändes dock fortfarande lite trötta men jag hade bra fart och försökte fokusera mycket på andningen, behöver verkligen bli bättre på att andas ända ner. Rundan flöt på, jag sprang i linne, det var varmt, jag var lite irriterad och tog ut det där i spåret och när jag var klar med rundan nere i skogen och bara hade hem också så såg jag att jag skulle kunna få bra tid och ökade men det gick inte. Jag var trött. Jag joggade på, försökte ändå hålla någorlunda fart och jag hade nu hela tiden koll på klockan som fortsatte ge mig chans att ta mitt rekord på 23,37 men vänta, skulle jag kunna fixa detta under 23… Jag ökade och sista 500 metrarna gick verkligen snabbt men nja, det blev inte under 23 idag men 23,05 och det är jag jätte nöjd med!

Glad, svettig och röd om kinderna var det sedan väldigt gott med middag när jag kom hem!

Kommentera

